Papa Françesku iu referua drejtpërdrejt luftës në Ukrainë në fjalimin e tij të së dielës së Pashkëve, në atë që ai e quajti “Pashkë lufte”, por shmangu përmendjen e Rusisë dhe Vladimir Putinit.
Në vend të kësaj, ai iu referua luftës në kohën pasive, duke thënë: “U bëftë paqe për Ukrainën e shkatërruar nga lufta, e provuar kaq rëndë nga dhuna dhe shkatërrimi i luftës mizore dhe të pakuptimtë në të cilën u tërhoq zvarrë”.
“Le të ketë një vendim për paqe. Le të ketë një fund të përkuljes së muskujve ndërsa njerëzit vuajnë. Të lutem, të lutem, të mos mësohemi me luftën”, u përgjërua Françesku gjatë fjalimit të tij në Sheshin e Shën Pjetrit, ndërsa mijëra njerëz duartrokitën, disa duke mbajtur flamuj ukrainas.
Papa është kritikuar për shmangien e fjalës së drejtpërdrejtë se Rusia pushtoi Ukrainën dhe fajësoi presidentin rus për sulmin.
Françesku foli për miliona refugjatë që u larguan nga Ukraina që kur Rusia e pushtoi më 24 shkurt. Ai foli për personat e zhvendosur brenda vendit, të moshuarit e lënë për vete dhe, pa përmendur qartë një autor, “jetët e thyera dhe qytetet e rrafshuara me tokë”.
Papa e ka quajtur më parë pushtimin “sakrilegj” dhe e ka fajësuar atë si “disa të fuqishëm, fatkeqësisht të kapur nga pretendimet anakronike të interesave nacionaliste, [të cilët] po provokojnë dhe nxisin konflikte, ndërsa njerëzit e zakonshëm ndiejnë nevojën për të ndërtuar një të ardhme që do të të ndahet ose të mos jetë fare.”
Të dielën, Papa bëri thirrje gjithashtu për paqe midis palestinezëve dhe izraelitëve, si dhe në vende të tjera anembanë globit, duke përfshirë Jemenin, një vend të cilin ai e përshkroi duke vuajtur “nga një konflikt i harruar nga të gjithë” dhe për të “shëruar plagët” e abuzimit të njerëzve indigjenë në Kanada.
Megjithatë, në qendër të vëmendjes gjatë fjalimit të së dielës ishte kriza në Ukrainë, me kreun e Kishës Katolike që ngriti shqetësime për luftën bërthamore.
“A mund ta dëgjojnë [udhëheqësit e kombeve] pyetjen shqetësuese të paraqitur nga shkencëtarët pothuajse 70 vjet më parë: ‘A duhet t’i japim fund racës njerëzore apo njerëzimi do të heqë dorë nga lufta?’”, tha ai, duke cituar një deklaratë të 1955 nga shkencëtarët i quajtur Manifesti i Russell-Ajnshtajnit.
Në fillim të kësaj jave, ukrainasit protestuan ndaj një procesioni të së Premtes së Mirë të udhëhequr nga Papa, në të cilin një grua ukrainase dhe një ruse mbanin një kryq së bashku. Dy gratë, një infermiere ukrainase dhe një studente ruse e infermierisë, janë miq dhe ideja ishte të theksohej nevoja që njerëzit të bashkoheshin për t’i dhënë fund konfliktit. Megjithatë, gjesti u dënua nga autoritetet fetare në Ukrainë si “i papërshtatshëm dhe i paqartë”.
Në fund, ndërsa procesioni zhvillohej, meditimi që kishin shkruar dy gratë u shkurtua ndjeshëm.