Për disa gjenerata të qytetarëve të Shkupit që u rritën në kohën e rënies së Murit të Berlinit, emrin e Goran Puticës e lidhin kryesisht me erërat e reja që lanë të kuptohet për ndryshime tektonike në sistemet ekzistuese, veçanërisht në kulturë (nënkulturë), media dhe jeta e natës në. Ai është pjesëtar i brezit që në vitet tetëdhjetë tashmë mund të thuhet se ka qenë një lloj kundërshtimi i nëndheshëm ndaj sistemit ekzistues, i shprehur kryesisht përmes rock and roll-it dhe mënyrës së jetesës që ishte në kundërshtim me normat dhe rregullat ekzistuese. Krijon miqësi dhe punon në qarqet e mbledhura rreth grupeve të kultit Mizar, Rënia e Bizantit, Badminton dhe grupi i artit Zero dhe tubimet e atëhershme rinore avangarde. Nga Badminton / Saracen, Julie, Green si dhe Ura e famshme e Gurit dhe Kalaja. Pas disa vitesh i kujtuar në internim vullnetar ( Londër), shkaktuar nga pakënaqësia me sistemin dhe kushtet ekzistuese në shtetin e mëparshëm, në vitin 1991, pas rënies së Murit të Berlinit, ai u kthye në vendlindje dhe u bë një nga figurat kryesore që do të formësonte dhe krijonte jetën e qytetit në sferat e kulturës alternative, mediave dhe jetës së natës.
Gjeneratat e shkupjanëve dhe shumë studentë nga brendia e vendit u rritën, mësuan, u pjekën dhe u argëtuan në frekuencën e radios kult të atëhershëm Kanal 103 të udhëhequr nga Putica dhe ahengjeve pioniere të natës alternative dhe tekno të organizuara nga ai dhe ekipi i tij. Bisedojmë me Goran Puticën për ngjarjet e asaj kohe, rrënimin e sistemeve dhe normave të vjetra të vendosura, idetë e reja, zhvillimet e asaj kohe, zhvillimin e qytetit dhe gjendjen aktuale në Shkup, si dhe angazhimin, përkrahjen dhe mbështetjen e tij dhe aktivitet në ekipin e kandidates për kryetare të Shkupit, znj.Danela Arsovska.
ALMAKOS: z.Putica, së pari ju falënderoj që pranuat të flasim për qytetin tonë dhe kushtet në të në intervistën nga Almakos. A do të pajtoheni me përfundimin se Shkupi në dekadat e kaluara ka humbur shumë nga ajo që quhet shpirti i qytetit. Se edhe Shkupi nuk është qyteti që dikur ishte një vend i gjallë për të gjithë Ballkanin në botën e kulturës, koncerteve dhe jetës së natës? Apo keni një mendim tjetër?
PUTICA: Fillimisht, faleminderit për mundësinë e dhënë për të folur mbi temat që keni sugjeruar për mediumin tuaj të nderuar. Unë nuk kam qenë në mediat tona për një kohë të gjatë. Në fillim jam dakord me konstatimet e juaja. Fatkeqësisht, këto nuk janë vetëm konstatimet e mia dhe të juaja, por edhe të një pjese të madhe të bashkëqytetarëve tanë. Çfarë ndodhi me Shkupin? Ku shkoi fryma e qytetit, çfarë ndodhi me atmosferën e dikurshme, ku shkuan shumë njerëz të rëndësishëm që bënë qytetin dhe jetën në të? Arsyet për gjendjen aktuale të qytetit janë më objektive dhe subjektive. Prej 90 viteve të lavdishme në Vardar ka rrjedhur shumë ujë dhe me të mendoj se shkoi entuziazmi dhe entuziazmi që mbretëroi në kohën pas rënies së komunizmit, të cilat ishin vendimtare kur të gjithë besuam se gjithçka do të ishte dhe do të zhvillohej si brezat tanë e imagjinuan dhe e besuan të ishte. Por taksa e tranzicionit, rënia e standardit të jetesës në qytet, ikja e njerëzve shumë të rëndësishëm që bënë qytetin, ju e njihni qytetin përpara dhe mbi të gjitha njerëzit, u larguan dhe sot janë ndërtues të suksesshëm të disa qyteteve të huaja. Bëjnë ose nuk bëjnë qytetin dhe mungesa e personazheve të tillë është një humbje e pakapërcyeshme. Nga ana tjetër, fluksi i madh artificial i popullsisë po bën të vetën. Shkupi nga një qytet ku kur dilje gjithmonë hasje personazhe të njohur, i kthyer në një qytet njerëzish të tjetërsuar që nuk njihen dhe komunikojnë pak. Shkupi ka kohë që nuk ka fytyra të buzëqeshura në rrugë. Është e vërshuar me mbeturina të pakulturuara dhe fatkeqësisht nga të gjitha anët. Metropol ballkanik i ndotur i ndotur, i mbipopulluar me ndërtesa dhe deponi nga të gjitha anët. Megjithëse ka vende të reja të panumërta për të ekspozuar, ajo nuk ka lëvizjen e përbashkët shpirtërore që dikur zbukuronte qytetin.Shkupi është një qytet i gatshëm për një rregullim të përgjithshëm, duke rikthyer vlerat e dikurshme të humbura pozitive dhe duke zbatuar gjithçka që është pozitive, e vlefshme dhe që vjen me kohën e re dhe që tashmë zbatohet gjerësisht në kryeqytetet e mëdha evropiane. Nuk duhet të shpikim ujin e nxehtë, ai është këtu dhe duhet të përdoret për të mirën e qytetit, pra të banorëve të tij.
ALMAKOS: Kur flasim për qytetin tonë, maja e pashmangshme është Çarshia e vjetër ose e ashtuquajtura ‘çarshia turke’, zemra e qytetit. Çfarë ndodh me të, si e shihni sot si një njeri që ka punuar për të në fillim të viteve nëntëdhjetë?
PUTICA: Shkupi në Çarshinë e Vjetër ka diçka me të cilën pak qytete në botë mund të mburren dhe të krenohen me një gjë të tillë si ajo që është zemër, ajo që është perla e Shkupit. Shumë udhëshkrimtarë në të kaluarën e vizituan atë dhe lanë dëshmi të shkruara për Pazarin tonë. Një Evlija Çelebi, thjesht i joshur dhe i rrethuar nga bukuria dhe përmasat e Çarshisë së Shkupit, shkruan për të vetëm me superlativa, flet për përmasat, mbulimin, dyqanet e bukura të zbukuruara me lule, rrugët e mbuluara tërësisht me dru. Ai shkruan për zanatet e ndryshme që janë të pranishme në Çarshi, për bujtinat e mëdha plot me qiraxhinj dhe mallra që vinin e shkonin nga e gjithë bota, për banjat dhe minaret e shumta të qershisë së xhamive të shumta. Ai e krahason dhe thjesht thotë se është më madhështor se Pazari i Bagdadit!? Më lejoni të kthehem në të tashmen. Çfarë është, ku ndodhet sot ky vend dikur i njohur ku takoheshin, përziheshin, punonin njerëz të Çelemi gjitha besimeve dhe kombeve, shqiptarë, turq, hebrenj, maqedonas. Në të vërtetë, ishte një kohë kur Çarshiai mori jetë, ishte plot me njerëz, vende për të ekspozuar. ishte vend njohjeje dhe miqësie e të gjitha bashkësive etnike të qytetit. Nuk e di se çfarë ka ndodhur, e di që politika e lartë dhe disa ngjarje fatkeqe kontribuan në shuarjen e pazarit me errësirën e parë. Sot pazari është në harresë, është këtu, funksionon, ka pak a shumë njerëz, por është shumë larg se si duhet, si mund të jetë dhe si do të jetë së shpejti, jam më se i bindur.Jam i bindur se kjo do të ndodhë shumë shpejt sepse në personalitetin e kandidates për kryetare të Shkupit, zonjës Danela Arsovska njoha një njeri të përkushtuar dhe të aftë për të sjellë ndryshime revolucionare në qytet dhe posaçërisht jam befasuar këndshëm nga idetë e saj për zhvillimin dhe punën e Çarshisë. Çarshia do të jetë një nga prioritetet e mandatit të saj si kryetare e re e Shkupit.
ALMAKOS: Ju përmendët kandidaten për kryetare të Shkupit Danela Arsovska. Jeni pjesë e ekipit të saj, të njerëzve, figurave të famshme të qytetit, të cilët edhe pse kanë qenë gjithmonë në proceset politike, nuk kanë qenë kurrë pjesë e një partie. Si dhe pse iu bashkuat ekipit të Arsovskës dhe politikës në përgjithësi?
PUTICA: Siç thatë ju, unë jam pjesë e një … kështu që mund të them një milje të famshme të Shkupit nga ditët e mia të adoleshencës. Milje e përbërë nga njerëz të sferës artistike, muzikore, mediatike. Pothuajse të gjithë zoopolitikë të fortë, njerëz me pikëpamje dhe ide politike dhe shoqërore të ndërtuara qartë, por pothuajse asnjëri prej tyre nuk u angazhua aktivisht në një subjekt politik. Në rininë tonë ishin pothuajse të gjithë avokatët dhe mbështetësit e ideve liberale perëndimore dhe rendit shoqëror. Disa prej tyre, duke përfshirë fëmijërinë time me vitet dhe zhvillimin e kushteve politike dhe sociale në botë, kemi përjetuar zhgënjime të mëdha nga ato ideologji dhe rregullime. Sot jam avokat i demokracisë së drejtpërdrejtë. Por më lejoni t’i rikthehem konkretisht angazhimit tim në ekipin e Danelës. Me paraqitjen e saj si kandidate për kryetare të Shkupit, pas prezantimit të programit dhe ideve, pavarësisë së saj si kandidate dhe qasjes ndaj kandidaturës dhe pas një takimi dhe shkëmbimi të mendimeve dhe ideve për qeverisjen dhe drejtimin e qytetit, ne thjesht e njohëm njëri-tjetrin dhe shtrënguam duart, se së bashku dhe me ndihmën e njerëzve më të njohur të qytetit nga fusha ku bëj pjesë, dhe e kam shpjeguar më lart, do të ndihmojmë me të gjitha kapacitetet tona për të marrë përsipër menaxhimin e qytetit. Cilat janë synimet kryesore të Danelës dhe ekipit të saj të vogël por të guximshëm të përkushtuar dhe profesional? Me dy fjalë (nuk ka nevojë të ritregohet programi i Arsovskës, tashmë dihet), ne duam një qytet të pastër, të sigurt, një qytet me trafik të rrjedhshëm, një qytet të bashkuar, një qytet në shërbimet e të cilit do të zhduket korrupsioni. Një qytet në të cilin burimet e energjisë së rinovueshme do të jenë rregull, jo përjashtim, një qytet me një Çarshi që do të jetë e hapur 24/7, plot buzëqeshje, qytetarë dhe turistë, të kënaqur me ofertën e plotë, e cila është potencialisht e madhe në atë zemër të qytetit. Një pazar në të cilin do të zbatohen rregulla dhe ligje të veçanta pune, të cilat do të kontribuojnë në lulëzimin e tij ekonomik. Ne e duam Shkupin si qytet të festivaleve, festivale që do të mbahen rregullisht, d.m.th. të ndodhë pa pushim pas një festivali. Shkupi është qytet ku do të mbaheshin konferencat vjetore të qyteteve të binjakëzuara, ku do të shkëmbeheshin dhe zbatoheshin përvoja pozitive nga puna e tyre. Qyteti i ngjarjeve dhe turneve sportive në nivel evropian dhe botëror, etj., etj.
Te Danela më tërhoqi veçanërisht shpirti i saj i fortë dhe i pavarur, si dhe kuptimi i saj për postin e kryetarit si drejtuese, jo poste politike. Shumë thonë por Danela është VMRO DPMNE, shkon në mitingjet e tyre, fotografohet me anëtarët e tyre të shquar? Por unë do t’ju pyes, si duhet ta trajtojë Danela partinë më të madhe politike që ka shprehur mbështetjen e saj të parezervë dhe më e rëndësishmja pa kushte? Ajo parti i sjell Danelës dhjetëra mijëra vota, 40.000-50.000.Natyrisht që si pragmatiste dhe vërtet e pavarur do të shprehë mirënjohjen e saj në njëfarë mënyre dhe do të dalë publikisht me drejtuesit dhe anëtarët e asaj partie. Cili është problemi, ndaj ajo nuk e fsheh se ka mbështetjen e tyre dhe është në rregull dhe njerëzore të shprehësh mirënjohjen. Në fund të fundit, ajo nuk ka përkrahur vetëm VMRO DPMNE-në dhe fakti famëkeq është se ka kërkuar mbështetje të hapur nga të gjitha subjektet dhe palët e interesuara që do të njihen në programin dhe idetë e saj.
ALMAKOS: A është Shkupi qytet i ndarë?
PUTICA: Unë ndjek disa media nga vendet fqinje të cilave shpeshherë u imponohet një narrativë e rreme se Shkupi është qytet i ndarë, se popullsia nuk ka kaluar nga njëra anë e qytetit në tjetrën. Më duhet të pranoj se ky keqkuptim për qytetin më acaron tmerrësisht dhe shpesh reagoj me komente ndaj këtyre rrëfimeve dashakeqe. Shkupin nuk e kam përjetuar kurrë si qytet të ndarë. Shkupi, edhe në momentet më komplekse të zhvillimit të vendit dhe qytetit, asnjëherë nuk ka qenë dhe as do të jetë qytet i ndarë, sepse gjatë historisë së tij të pasur nuk njeh asnjë moment ndarjeje në bregun e majtë dhe të djathtë të Vardari. Një nga bukuritë e këtij qyteti është se në të jemi maqedonas, shqiptarë, turq, boshnjakë, romë, serbë por më besoni ka dhe kroatë, polakë, arabë, ukrainas, armenë e shumë të tjerë dhe … dhe ne jemi të gjithë, qytetarë krenarë të Shkupit. Shkupi është njësi matëse e mirëkuptimit, bashkëjetesës dhe solidaritetit në shekuj, për mijëvjeçarë, për të ruajtur dhe promovuar këto vlera. Danela është njeriu që do të ringjallë qytetin dhe do të ushqejë e promovojë këto vlera. Unë jam thellësisht i bindur për këtë.
ALMAKOS:Faleminderit për kohën tuaj dhe ju urojmë suksese në raundin e dytë të zgjedhjeve.
PUTICA: Kënaqësia është e imja, faleminderit për hapësirën e dhënë.